INTREBARI FRECVENTE (FAQ)

    Care sunt conditiile de garantie?

    Garanția  se  derulează de  la data punerii în  funcțiune, dar nu mai tarziu de 2 luni de la achiziționare. Dacă punerea în funcțiune se realizează după trecerea celor 2 luni de la achiziție, perioada de garanție începe de la data facturii.
    GARANȚIA SE ACORDĂ DOAR DACĂ UTILIZATORUL PREZINTĂ FACTURA SI CERTIFICATUL DE GARANȚIE COMPLETAT INTEGRAL.

    Ce se intampla daca defectiunea este din vina mea?

    Beneficiarul v-a suporta integral atat contravaloarea pieselor înlocuite, cat si manopera de reparație și cheltuielile de deplasare la intervenție.

    In cat timp se raspunde la solicitari?

    Intervenția se efectueaza în maxim 10 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării.
  • Care sunt obligatiile mele?

    UTILIZATORUL ESTE OBLIGAT:
  • Să păstreze in stare bună documentele echipamentului (cartea tehnică, certificate de garanție, factura de achiziție) pe toată durata de viață a acestuia;
  • Să instaleze echipamentele numai prin prestatori de specialitate (persoane juridice) autorizați ISCIR în domeniu, altfel pierd dreptul de garanție a produselor cumpărate în cazul nerespectării acestor prevederi legale;
  • Să solicite prestatorului care a instalat echipamentul Procesul verbal de recepție a lucrarilor de montaj/instalare si a probei de presiune a instalației;
  • Să prezinte prestatorului de specialitate care execută punerea în funcțiune;
  • Procesul verbal de recepție a lucrarilor de montaj și instalare;
  • Procesul verbal de recepție a lucrarilor de racordare la rețeaua de combustibil;
  • Proiectul instalației (dacă este cazul)
  • Să supuna echipamentul lucrărilor de verificare tehnică periodica la interval maximum de 2 ani, conform PAT-A1 2010 Colecția ISCIR;
  • Să solicite prestatorului de specialitate care efectueaza punerea în funcțiune explicații și demonstrații practice cu privire la modul de exploatare și intreținere a aparatului (în conformitate cu instrucțiunile fabricantului)
  • Care sunt obligatiile companiei care pune in functiune echipamentul?

  • Verificarea respectării condițiilor de punere în funcțiune;
  • Verificarea corectitudinii execuției montajului echipamentului;
  • Verificarea eficienței dispozitivelor de siguranță și control ale echipamentului;
  • Efectuarea reglajelor;
  • Pornirea echipamentului;
  • Verificarea funcționării echipamentului la parametric nominali;
  • Completarea Raportului de Verificări, Încercări și Probe, și a Procesului Verbal de Punere în Funcțiune;
  • Instruirea utilizatorului sau a personalului desemnat de acesta pentru a respecta cu strictețe instrucțiunile de exploatare si intreținere cuprinse în documentația tehnică a echipamentului.
  • In ce cazuri nu mai beneficiez de garantie?

  • Prin instalare, punere în funcțiune sau reparare incorecte, executate de centre service neagregate de S.C. Dacarto Instal S.R.L.,  neconforme instrucțiunilor producătorului sau în afara legilor, normativelor și prescripțiilor tehnice în vigoare.
  • Datorită distrugerilor provocate de descărcări electrice sau alte calamitați natural (cutremure, inundații, alunecări de teren, ), a manipulărilor neglijente sau a accidentelor care produc zgarieturi, spărturi, deteriorări ale echipamentelor.
  • La transport sau dacă depozitarea și instalarea echipamentelor nu se fac în spațiu închis, ferit de acțiunea agenților atmosferici (temperaturi foarte scăzute sau ridicate, umiditate ridicată, contact cu razele soarelui, vant, praf, ploaie).
  • Variații ale tensiunii electrice în rețea (peste limita de 220 V± 10%) sau lipsa nulului de lucru, etc.
  • Dacă tensiunea de alimentare are fluctuații devine obligatorie montarea unei surse stabilizatoare de tensiune;

    Nu se acordă garanție pentru echipamentele alimentate de la generatoare care nu au sursă stabilizatoare de tensiune, care nu asigură o frecvență constant de 50 Hz sau care dezvoltă sistem bifazic: U fază-nul =110 V și U nul-împământare =110 V ATENȚIE!

    Defectarea plăcii electronice sau a altor componente ale centralei termice datorită supratensiunii, nu face obiectul garanției.

  • Datorită intervenției utilizatorului sau a personalului neautorizat asupra aparatului, reglajelor și modului de funcționare a echipamentului, sau a utilizării neconforme cu instrucțiunile de exploatare a acestuiaȘ
  • Nereguli ale instalațiilor hidraulice, electrice, de alimentare cu combustibil;
  • Incorecta tratare a apei de alimentare / umplere / adaos; duritatea apei trebuie să fie cuprinsă între 15 și 25ºFr si un pH între 7 și 8 la 25 ºC, mai ales în cazul în care instalația este supusă continuu la adăugiri de apă sau goliri și reumpleri din motive de intreținere. Este obligatorie dedurizarea apei în cazul în care duritatea acesteia depășește 25ºFr;
  • Nu sunt admise la garanție componentele ale echipamentelor care s-au deteriorate datorită depunerilor de calcar și a impurităților din agentul termic.

  • Coroziune datorată condensului;
  • Utilizarea altor combustibili decat cel/cei precizați în instrucțiunile de utilizare a echipamentului sau utilizarea de combustibil cu caracteristici diferite de cele precizate în normativele în vigoare;
  • Nerespectarea instrucțiunilor de exploatare sau utilizarea echipamentului în alte scopuri decat cele cărora a fost destinat;
  • Exploatarea incorectă, avand drept rezultat înghețarea apei în instalație, lipsa combustibilului, crearea de șocuri termice prin introducerea de apă rece de adaos în instalație, tirajul necorespunzător al sistemului de evacuare a gazelor arse;
  • Utilizarea de piese de schimb de la alți producători decât cei agreati de Dacarto;
  • Instalarea și funcționarea echipamentului în încăperi cu temperatură mai mică de 10ºC;
  • Presiunea apei din instalație și cea a combustibilului depăseste valorile maxime admise specificate în cartea tehnică;
  • Scurgerea condensului de pe coș în cazan duce la anularea garanției.
  • ATENȚIE!

  • Cosul de fum trebuie aibă înălțimea suficientă asigurării tirajului necesar funcționării (vezi manual de utilizare/instalare)
  • Utilizării unor combustibili de calitate necorespunzătoare ori cu umiditate > 20%;
  • Utilizarea peleților care în urma arderii produc reziduri sticloase (siliciu) datorită impurităților conținute sau a peleților cu dimensiuni mai mari decat cele precizate în cartea tehnică duce la blocarea arzătorului.
  • Curățarea arzătorului nu este acoperită de garanție fiind o operație de întreținere.
  • Care sunt componentele ce trebuie verificate anual?

    Verificarea partilor electronice si mecanice trebuie facuta doar de catre personal autorizat si calificat.

    Anual se vor verifica atat vizual cat si functional, urmatoarele componente:

    • motor snec
    • ventilator fum
    • senzor de fum
    • schimbator de caldura
    • bujie aprindere
    • termostat pelet
    • senzor temperatura ambientala
    • presostat
    • placa electronica
    • sigurante cazan si placa electronica

    Ce se intampla in cazul in care curatarea cazanului nu s-a efectuat corect?

    • Combustie slaba,
    • Innegrirea sticlei,
    • Infundarea rapida a focarului cu cenusa si peleti nearsi,
    • Foarte multa cenusa in sertarul de depozitare,
    • Performanta redusa

    Care sunt operatiile de intretinere obligatorii ale utilizatorului?

  • Cazanul necesita o curatirea usoara a unor parti.

  • Curata gratarul focarului folosind o unealta pentru indepartarea cenusei din gaurile sau a peletilor care nu au ars. De fiecare data curata rezidurile din gratar inainte de a porni.

  • Absenta curatirii focarului poate duce la aprinderi esuate ale cazanului sau la alte probleme.

  • Curatarea schimbatorului de caldura -cazan oprit

  • Colmatarea actioneaza ca o izolatie in interiorul schimbatorului de caldura, de aceea este important sa fie curatat cat mai bine.

  • Verificare la fiecare 2/3 zile - Curatarea compartimentului de cenusa

  • Curata si goleste sertarul de cenusa dar fii atent ca cenusa sa nu fie calda. Cenusa trebuie sa fie rece pentru a putea folosii un aspirator de cenusa.